Szkolenie: Komunikacja z trudnym pacjentem
Czas trwania: 16h
Szkolenie realizujemy w dogodnych dla Państwa godzinach, w dni robocze lub weekendy.
Zakres szkolenia
Intensywny warsztat praktyczny, doskonalący umiejętności skutecznej komunikacji z pacjentem w trudnej sytuacji.
- Komunikacja jako narzędzie porozumienia i budowania zaufania w relacji z pacjentem i rodziną pacjenta
- Profesjonalne prowadzenie dialogu (wstęp, rozwiniecie, zakończenie)
- Na czym polega umiejętne słuchanie, jak mówić by pacjent słuchał, jak umiejętnie zadawać pytania (parafraza, pytania otwarte, zamknięte, sugerujące i naprowadzające)
- Sztuka budowania wizerunku
- Jak budować „dobre” pierwsze wrażenie?
- Reguła 3x20
- Znaczenie komunikacji niewerbalnej dla zwiększenia siły oddziaływania prezentowania siebie – gesty, mimika, głos, kontakt wzrokowy, postawa, zachowania przestrzenne
- Kilka prostych sposobów na zwiększenie pewności siebie i siły oddziaływania na innych
- Wyodrębnienie i przećwiczenie umiejętności psychologicznego przygotowania do rozmów (samomotywacja, zwiększenie pewności siebie, autoprezentacja- profesjonalny wizerunek, nastawienie emocjonalne do rozmowy)
- Feedback
- Zasady przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej
- Jak przekazywać wiadomości?
- Przygotowanie komunikatu informującego w sposób rzeczowy i zrozumiały dla pacjenta
- Przekazywanie trudnych informacji to proces. Kto i w jakich sytuacjach powinien je przekazywać?
- Etapy przekazywania „złych wiadomości” choremu i jego rodzinie
- Co oznacza „być empatycznym”? Empatia jako niedoceniany element wsparcia pacjenta i jego rodziny
- Asertywna komunikacja jako narzędzie budowania dobrych relacji
- Cechy asertywnego komunikatu
- Sposoby skutecznego wyrażania własnego zdania, opinii i przekonań
- Emocje "pozytywne" i "negatywne" i ich wpływ na tworzenie się relacji między ludźmi
- Jak radzić sobie z krytyką? Jak mówić „nie”? Jak wyrażać prośby i oczekiwania? (dyskusja sterowana)
- Budowanie własnej wartości i wizerunku poprzez zachowania i komunikaty asertywne
- Radzenie sobie w sytuacji konfliktu
- Źródła wczesnego ostrzegania o zbliżającym się konflikcie
- Komunikacja w sytuacji konfliktowej (emocje a obiektywizm, oddzielenie ludzi od problemów, koncentrowanie się na faktach nie na opiniach, szukanie rozwiązań dobrych dla obydwu stron)
- Pozytywne i negatywne aspekty konfliktu
Certyfikat
Uczestnicy mają szansę uzyskania certyfikatu potwierdzającego kompetencje zdobyte w czasie szkolenia.
Jakość
Jakość szkoleń gwarantuje firma Asseco Data Systems. 25 lat doświadczenia ekspertów w profesjonalnej realizacji szkoleń.